én landsdel
ét sammenhold

Annonce

TP’s trøjetryk går viralt på TikTok

Annonce

Et kort klip med SønderjyskE’s materialeansvarlige, Torben Pedersen, der trykker navn og nummer på en af de nye landsdelstrøjer er gået viralt på TikTok. Klippet er det mest sete i SønderjyskE nogensinde og har netop rundet en million visninger.

Hvad er det, de unge vil have?

Torben Pedersen!

SønderjyskE’s materialeansvarlige, Torben Pedersen, er i hvert fald gået voldsomt viralt på det sociale medie TikTok, hvor en video med ”TP” er blevet set mere end en million gange.

Det er dermed den suverænt mest sete video i SønderjyskE’s tid på sociale medier, og den har slået de tidligere rekorder med længder. Når en video går rigtig godt på SønderjyskE’s SoMe-kanaler, kan den runde 100.000 visninger, og den tidligere rekord var omkring 250.000 visninger. Den rekord er nu slået gange fire!

I skrivende stund har den 15 sekunder lange video haft 1.027.406 visninger, og den samlede afspilningstid er på 3219 timer.

Er det så en million SønderjyskE-fans, der har set videoen? Måske – de er i hver fald velkomne til at følge os. Nej, den store interesse kommer især fra Asien, og videoen har flest visninger i Vietnam (19 pct.) og Thailand (17 pct.), og først på en tredjeplads kommer visninger fra Danmark (15 pct.). Herefter følger Indonesien (11 pct.), Cambodia (9 pct.) og Myanmar (5 pct.).

Torben Pedersen, der normalt lever et stille liv i kulissen i SønderjyskE, har taget det virale hit med et smil.

– Jeg ved jo dårligt nok, hvad TikTok er, men jeg har ikke kunne gå forbi medieafdelingen, uden de har råbt efter mig med en opdatering, og det har da været sjovt at følge, hvordan det er vokset fra dag til dag. Jeg har ingen anelse, hvorfor videoen er så interessant. Jeg har jo bare passet mit arbejde, og så havde jeg pludselig en mediemand på nakken – og mon ikke han også kommer rendende næste gang, jeg skal trykke fodboldtrøjer, siger Torben Pedersen.

Det store TikTok-hit var ikke just planlagt, afslører pressechef Jacob Ravn.

– Her kunne jeg læne mig tilbage og sige, at det var en veltilrettelagt SoMe-strategi, der lå til grund for det virale hit, men jeg aner ikke, hvorfor den er gået så godt. Jeg oprettede kun en SønderjyskE-profil på TikTok for at holde øje med mediet, som især er populært blandt de yngste brugere, og dem vil vi jo gerne have fat i, så de kan blive den næste generation af SønderjyskE-fans. Videoen med TP var groft sagt kun en test – en offentlig en af slagsen ganske vist – men både videoen og profilen blev hurtigt opdaget.

– Vi rammer nok ikke en million lige med det samme igen, men det er heller ikke vores mission på de sociale medier. Vi vil hellere ramme de rigtige – nemlig sønderjyderne – end vi vil ramme millioner i Asien. Men det er da en sjov historie, at det er TP, det stille gemyt, der bliver et kæmpe hit, og så har OX-ON som sponsor på ryggen af trøjen fået massiv eksponering, så måske salget af arbejdshandsker eller træsko boomer i Østen efter det her, griner Jacob Ravn.

Du kan se videoen med TP’s trøjetryk inde på TikTok, hvor vores profil er @soenderjyskefodbold.

FAKTA
Hvad er TikTok:

– TikTok er det hurtigst voksende sociale medie i verden og har over 800 millioner aktive brugere.
– I maj 2019 var 49 pct. af alle brugerne på TikTok teenagere, mens 41% var i alderen 16 til 24 år.
– TikTok har siden da set en stor stigning af et ældre publikum, der kommer til appen, så lige nu er ca. 34 pct. af brugerne over 30 år.
Kilde: avxperten.dk og redbarnet.dk

Relaterede nyheder

Annonce
Annonce
  • Kommende kamp
    Nordicbet Liga
    Fredag D. 26. April 19:00
    KIF
    Kolding IF
    VS
    Sønderjyske Fodbold
    SJF
    Seneste resultat
  • Seneste resultat
    Nordicbet Liga
    Torsdag D. 18. April
    SJF
    Sønderjyske Fodbold
    0
    :
    0
    Vendsyssel FF
    VEN

Søg på Sønderjyske.dk

Tilpas rækkefølgen på forsiden

[sortableItme]
[sortableItmeMobil]

Er du også gået glip af en nyhed?

Tilmeld dig SønderjyskE’s nyhedsbrev og få de sparket de seneste nyheder direkte i din indbakke